Kapsülleme
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Kapsülleme kısaca sınıf içerisindeki verilere dışarıdan erişimin kapatılmasıdır. Verilere erişim sınıf üye fonksiyonları tarafından yapılmalıdır.
class insan{ public: int boy; int kilo; float vki(); }; float insan::vki(){ return (1.0*(kilo)) / (boy*boy); } int main(){ insan i1; i1.boy=150; i1.kilo=55; cout<<i1.vki(); return 0; }
Görüldüğü üzre i1 nesnesinin değişkenlerine dışarıdan atama yapıp değiştirebiliyoruz.Bunun olmaması için atamaları kurucu fonksiyonumuz içinde yapıp,değişkenleri dışarıya karşı kapsülleyebiliriz.
class insan{ private: int boy; int kilo; public: insan(int boy1,int kilo1):boy(boy1),kilo(kilo1){} float vki(); }; float insan::vki(){ return (1.0*(kilo)) / (boy*boy); } int main(){ insan i1(185,90); cout<<i1.vki(); return 0; }
İşte boy ve kilo değişkenlerini private tanımlayıp,sadece nesne oluştururken değerlere atama yapabilmeyi zorunlu kıldık.Eğer ki nesne değişkenlerine dışarıdan erişilmeye çalışılınırsa derleyici hata verecektir.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_btn title=”Önceki Ders” color=”green” align=”left” i_icon_fontawesome=”fa fa-chevron-left” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fyapbenzet.org.tr%2Fcpp-nesnelerin-tanitimi-siniflar%2F|||”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_btn title=”Sonraki Ders” color=”green” align=”right” i_align=”right” i_icon_fontawesome=”fa fa-chevron-right” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fyapbenzet.org.tr%2Fcpp-const-nesneler%2F|||”][/vc_column][/vc_row]